Původně to všechno vymyslel Shawn, princip byl jednoduchý - mlácením do pivního sudu chtěl show dodat ještě větší intenzitu. Poprvé jsme pivní sud připevněný na Chrisových a Shawnových perkusích viděli v roce 1995. Pivní sud využili SlipKnoT hlavně u posledních tří alb, protože na albu Mate.Feet.Kill.Repeat byl využíván minimálně. Nejvíce se do pivního sudu mlátí při písních Duality (Volume 3), Prosthetics (SlipKnoT), Scissors (SlipKnoT), Gently (Iowa) a Dont't Get Close, což jde dobře vidět na DVD Voliminal: Inside the Nine, a pak občas i při jiných písních. I dnes je pivní sud důležitou součástí každé show SlipKnoT a posiluje zážitek z každého koncertu. Zatímco Shawn má sud připevněný přímo na svých perkusích a mlátí do něj baseballovou pálkou, Chris má ten svůj postavený vedle (bez dvojsmyslu) a mlátí do něj jakýmsi klackem (taktéž bez dvojsmyslu). Když nebyl Shawn v roce 2005 se skupinou na tour, převzal jeho roli vrchního mlátiče Chris a občas dokonce i Corey.