Jméno: Ross Robinson
Spřízněné duše: Machine Head, Korn, Limp Bizkit, The Cure, Sepultura
Produkce pro SlipKnoT: "SlipKnoT", "Iowa"
Biografie: Nemusíte znát jeho jméno, stačí znát jeho zvuk. Hutný, špinavý, silně podladěný a uřvaný - to jsou poznávací znamení producentského umu jednoho z kmotrů moderního metalu. Nebýt Rosse Robinsona, jméno SlipKnoT by možná nikdy nepřekročilo hranice města Des Moines. Ross z jednotlivých členů vyždímal naprosto ultimátní výkony a dokázal jejich nenávist transformovat do jejich hudby.
Očima Shawna Crahana: Ross Robinson byl jednoznačně dokonalý pro naše první album. Byl dokonalý i pro naše druhé album. Ale už nebyl vhodný pro třetí desku - museli jsme využít nové možnosti, které se před námi otevíraly, přijmout nové výzvy. Dospěli jsme k bodu, kdy se zdálo, že nás nemá co naučit.
Jméno: Rick Rubin
Spřízněné duše: Johnny Cash, Red Hot Chili Peppers, Beastie Boys, Metallica, Slayer, Linkin Park, ZZ Top, System Of A Down
Produkce pro SlipKnoT: "Vol.3: (The Subliminal Verses)"
Biografie: Pro jedny hudební génius, který se nebojí experimentovat a kombinovat zdánlivě neslučitelné hudební směry (hip hop a heavy metal), pro jiné vypočítavý obchodník, jehož jediným zájmem je, o kolik se po nahrání alba rozroste jeho bankovní konto. Tak či onak - Rick Rubin je pozoruhodná osobnost, která byla v roce 2007 zařazena magazínem Time mezi 100 nejvlivnějších osobností světa!
Očima Shawna Crahana: Vím, že ho hodně lidí nesnáší - nejspíš proto, že ho neznají doopravdy. Mají mylnou představu, že chce dělat jen s velkými rockovými hvězdami, že je vypočítavý a že se jim proto snaží zalíbit. Jenže to tak vůbec není. Jeho největším plusem je, že tě nechá dělat to, co chceš, že tě nikam nestáhne. Chápe tvou vizi a dokáže ti pomoct ji naplnit. Přesně to jsme potřebovali. Nepotřebovali jsme někoho, kdo by nám líbal zadky a říkal, jaké jsme rockové hvězdy. Naopak, on to všechno z nás shodil. Zbavil nás navrstvených představ, obnažil osobnost každého z nás. Co provádí, je naprostá dekonstrukce. Je to člověk, který tě přivede k bodu nula - vrátí tě k čistému umění. Rick byl pro nás jako rytíř Jedi! Vol.3 bylo celé o přestavbě našeho přátelství, a zatímco jsme k sobě hledali cestu, bylo velmi snadné, inovovat i naší muziku. Poslechněte si tu zkurvenou desku. Je to duchovní! Rick Rubin je věštec. Dal nás znovu dohromady. Slyšel jsem od ostatních členů věci, které už nechci opakovat. Získal jsem pár přátel a možná i vytvořil několik nepřátel. Všichni jsme se shodli na tom, že spolu musíme stabilně komunikovat a přesně to jsme taky udělali.
Očima Jima Roota: Rick byl velmi pozorný k tomu, co jsme jako kapela potřebovali. Věděl, že zrovna procházím velkým stresem. Mnoho lidí v kapele říká, že Rick byl pořád nedostupný. Ano, dělá většinou na několika projektech zároveň, ale zároveň dělá věci, které jsou užitečné. Poslechl si věci, které jsme udělali, a pak nám řekl, ať upravíme songy, na kterých je ještě třeba pracovat. Je to takový velký bratr, který to z vrchu celé sleduje. I když tam nebyl fyzicky, byl u našeho nahrávání každý den. Je to má nejoblíbenější deska ze všech.
Očima Coreyho Taylora: Nevím, jaké to je, pracovat s Rickem Rubinem. Viděl jsem ho celkem asi čtyřikrát. Rick Rubin je skvělý člověk. Udělal mnoho dobrých věcí pro spoustu lidí, ale ne pro mě. Nejsem spokojený s úrovní vokálů na té desce. Měl jsem v hlavě spoustu věcí, které by byly mnohokrát lepší než ty, které použili oni a nikdo se je o to neprosil. Zní to úžasně a písně jsou skvělé, ale naúčtovali si strašné hromady peněz. A podle mě, když jdete něco produkovat, tak tam kurva jste. Je mi úplně jedno, kdo jste.
Jméno: Dave Fortman
Spřízněné duše: Superjoint Ritual, Mudvayne, Otep, Simple Plan, Evanescence
Produkce pro SlipKnoT: "All Hope Is Gone"
Biografie: Zatím nejméně známý a ostřílený producent SlipKnoT, i když i on už má za sebou velké úspěchy - například produkci multi-platinových alb "The Open Door" a "Fallen" amerických rockerů Evanescence. Zatímco Ross Robinson si zakládá na neurvalém a špinavém soundu, Fortmanovy desky se vyznačují naprosto precizní zvukovou stránkou a ohromným smyslem pro detail.
Očima Shawna Crahan: Nelíbil se mi jeho přístup, nevycházel jsem s ním zvlášť dobře a ani nejsem moc spokojený s jeho produkcí. Byl hodně jednostranně zaměřený. Mně osobně nepomohl vůbec s ničím. Nikdy si na mě nenašel čas, neporadil mi, jak realizovat své vize. Nemůžu mluvit za ostatní, je to moje zkušenost, ale sám si ho moc nevážím. Nedokážu respektovat někoho, kdo není schopen pracovat se všemi muzikanty v kapele - i když je nás devět a chápu, že to není snadné. Nepochybuji o tom, že se snažil udělat to nejlepší pro kapelu - jako celek. Jenže já jsem také strávil nějaký čas nad svými nápady.. a potřeboval jsem zpětnou vazbu - potřeboval jsem vědět, jestli jsou mé vize přijatelné, jak podle něj zapůsobíí na posluchače. A ničeho z toho se mi během spolupráce s Davem nedostalo. Mně by nevadilo, kdyby některý z mých nápadů vyhodil. Jsem umělec, ne egomaniak - pro mě je důležité, aby výsledek byl solidní, aby spolu jednotlivé prvky ve skladbách komunikovaly. A u nové desky si tím nejsem jistý. Jsou prostě lidé, kteří do umění neproniknou - takže ani nevím, co nám měl takový člověk nabídnout. Všechno bylo: Ano, ano, ano.. souhlas.. přijímá se. Jaký to mělo smysl? Působilo to tak, jako by se bál, že ve chvíli, kdy něco nepřijme, přijde o džob. Potřeboval snad vzít peníze a vypadnout? Takové lidi bez názoru nemám rád. Je to velkolepý zvukař. Za mixážním pultem odvedl neskutečnou práci. Ale jako producent se moc nepředvedl. Desku jsme v podstatě vyprodukovali sami. Tím, že Dave není silná osobnost, kerá by nás vedla, jsme mezi sebou i dost bojovali. Necítím zášť ke kapele - prostě jsme se ocitli v takové situaci.